Utrinki iz zgodovine

Z novimi žarometi prihaja nov način dela


Sedanjemu modelu golfa so šteti meseci. V drugi polovici prihodnjega leta bo Volkswagen poslal na trg nov model - za nas pa je predvsem pomembno, da bo imel precej drugačne luči. Zlasti proizvodnja žarometov s paraboloidi iz duroplasta bo zahtevala veliko novega znanja, nov način dela, pa tudi nove investicije.

Prvi model Golfa se je pojavil na tržišču leta 1974; oblika z odsekanim zadkom in s petimi vrati je bila takrat novost, ki je požela precej uspeha in so jo kmalu začeli posnemati tudi drugi proizvajalci avtomobilov. Prvič so Golfa spremenili leta 1983. Model, ki bo predstavljen septembra prihodnjega leta na avtomobilskem sejmu v Frankfurtu, bo že tretja generacija tega avtomobila. V njegov razvoj je Volkswagen vložil milijardo nemških mark.

Bolj kot izvirnosti dizajna posvečajo v Volks-wagnu pozornost zanesljivosti in solidni izdelavi. Vendar bo tudi oblika novega Golfa precej spremenjena. Najbolj se bo od dosedanje razlikovala prednja maska - in prav žarometi so ključni element te nove oblike. Ves avtomobil bo bolj zaobljen in bo nudil manjši zračni odpor. Vetrobransko steklo bo močno nagnjeno in vozilo bo videti daljše. Čeprav bo v resnici celo za 2,3 cm krajše od sedanjega modela. Zadnje steklo bo panoramsko - rahlo upognjeno in večje. Večja bodo tudi zadnja vrata, ki bodo segala vse do odbijača.


Sedanji model golfa ima okrogle žaromete z regulirnim obročem, med žarometom in masko pa je precejšnja špranja, da se žaromet lahko nagiba. Novi, štirioglati žaromet bo zaprt v ohišje, svetlobni snop pa se bo reguliral z nagibanjem paraboloida.
Zadnje luči bodo večje od dosedanjih in sestavljene iz dveh leč (dosedanje so iz štirih), od katerih bo ena dvobarvna. Za njihovo izdelavo bodo v Avtoopremi potrebovali nov stroj za dvobarvno brizganje plastike z vrtljivo mizo.

Pogodba s Volkswagnom in s Hello, ki zanj razvija svetlobno opremo, je bila po dolgih pogajanjih podpisana v začetku letošnjega februarja. Zahteve so zelo stroge, kar velja najprej že za same konstrukcijske rešitve. Od Helle smo dobili celotno dokumentacijo in Saturnusu niso dovoljene nobene spremembe. Za razliko od sedanjega golfovega žarometa saturnuške izdelave, ki se je po videzu nekoliko razlikoval od drugih, mora biti novi popolnoma enak Hellinemu. Hella bo poleg know-howa nudila Saturnusu še tehnično pomoč, pri njih bodo izdelana tudi štiri najpomembnejša orodja.

Avtooprema bo za novega golfa lahko izdelovala 425.000 žarometov in 350.000 zadnjih svetilk, kar je količinsko približno toliko kot doslej, vendar bo vrednost teh izdelkov več kot podvojena. Da se ne bi pretirano hvalili - cena bo večja predvsem zaradi mnogo dražjih materialov, ki bodo vgrajeni v žaromet. Saturnus bo pokrival tretjino potreb Volkswagna, drugi dve tretjini pa Hella in vzhodnonemška Ruhla. Druščina bo torej ista kot doslej, razlika pa je vendarle pomembna. Hella ima dovolj kapacitet za proizvodnjo celotne količine žarometov, ki jih VW vgrajuje v sedanji model golfa, in bi torej lahko pokrila morebitni izpad pri enem od ostalih dveh dobaviteljev. Poslej bodo imeli vsi dobavitelji približno enake zmogljivosti, kar seveda pomeni večjo odgovornost in večjo zahtevo po pravočasnih in kvalitetnih dobavah. Ni torej priporočljivo preizkušati, kaj bi se zgodilo, če bi Saturnus (kot praviloma doslej) zamujal pri uvajanju nove proizvodnje, ki mora steči sočasno s proizvodnjo novega modela Golfa.

Za uresničitev novega projekta bodo potrebne tudi nove investicije v vrednosti približno 9 milijonov DEM. Investicijski elaborat, ki vključuje tako domače kot tuje kredite, je banka že potrdila. Verjetno bo približno 7 milijonov DEM v ta projekt sovlagala Hella.

Nova tehnologija zahteva toliko sprememb, da njeno uvajanje brez poprešnjih investicij, vključno z razširitvijo proizvodnih prostorov, sploh ne bi bilo mogoče. Brez novosti, ki so jih v Avtoopremi vpeljali v zadnjih nekaj letih, jih že sam Volkswagen ne bi bil več pripravljen uvrstiti med svoje dobavitelje, čeprav se je Avto oprema pri dobavah za sedanji model izkazala kot dokaj zanesljiva. Tehnologija proizvodnje novega žarometa bo namreč zahtevala veliko natančnost. Posamezne faze proizvodnega procesa si bodo morale slediti v točno določenem časovnem zaporedju. Uporabljali se bodo novi materiali, pri katerih je treba natančno izpolnjevati navodila, sicer so lahko škodljivi zdravju. V zvezi s škodljivostjo za zdravje pa je vendarle treba pripomniti, da so nekateri novi materiali, ki se bodo uporabljali, ekološko sprejemljivejši od dosedanjih - dvokomponentni laki, na primer, so manj hlapljivi; izopropanol, ki se zdaj uporablja za čiščenje plastičnih paraboloidov namesto freona, ne razkraja ozona.

Kar bodo v Avtoopremi zdaj najbolj potrebovali, pa bo novo znanje. Potrebovali bodo, pravi vodja razvoja Janez Bernat, še nove kadre, vsi pa se bodo morali dodatno izobraževati - doma (izdelan je že program izobraževanja), pri dobaviteljih opreme in pri Helli. Novi izdelki so v celoti računalniško konstruirani in tudi izdelani bodo s pomočjo računalniško krmiljenih strojev. Na področju CAD/CAM so v Avtoopremi že precej naredili, če se primerjajo s podjetji pri nas, vendar pa še močno zaostajajo v primerjavi z znanjem v tujini.

Vir: Glas Saturnusa, 1990

  Nazaj na seznam  

OB 90. OBLETNICI SO POVEDALI

 

PREBERITE ŠE

 

Govorci na jubilejnem dogodku

govor dr. Danilo Türk »
govor Christof Droste »

govor Franz Josef Klegraf »


Video ob 90. obletnici Saturnusa


Obdobje napredka in uspehov
Obisk mladincev iz SSSR
V mesecu septembru nas je obiskala skupina mladincev in mladink iz mesta ORLOVA iz SZ. Imeli so željo spoznati našo deželo in navezati tesnejše st...
Solidarnost naših mater ...
V začetku leta smo se na prošnjo jugoslovanskega in slovenskega koordinacijskega odbora za pomoč žrtvam imperialistične agresije v Vietnamu brez ...
AY-241 žarometi za osebn ...
Znano je, da Tomos — tovarna motornih vozli Koper in delniška družba Citroen iz Pariza že več let sodelujeta. Tomos pri tem sodelovanju kupu...
Avto relly
Svetovno znani švicarski voznik formule 1 Clay Ragazzoni, zmagovalec Velike nagrade Brazilije in član ekipe Ferrari, je vozil športno izvedbo Zasta...
Dan samoupravljavcev
Letošnji »Dan samoupravljavcev« smo tudi Saturnuža-ni proslavili. Ni bilo velike proslave, ne prostega dneva ali podobnih prazničnih zn...
Izostanki zaradi bolezni
Strokovna služba skupnosti zdravstvenega zavarovanja — skupina za statistiko, je izdelala pregled izgubljenih dni zaradi začasne zadržanosti ...
Pravi rally
Sodeč po izjavah udeležencev četrte letošnje preizkušnje za državno prvenstvo »Loka rally 77« — tudi tistih, ki so iz kakršni...
Obisk mladincev iz SSSR
V mesecu septembru nas je obiskala skupina mladincev in mladink iz mesta ORLOVA iz SZ. Imeli so željo spoznati našo deželo in navezati tesnejše st...

SATURNUS SKOZI ČAS

PUBLIKACIJE

FOTOGALERIJE

ZGODILO SE JE